Nu är jag...

tillbaka, vad skönt att man är kry i från magsjukan. Det är ingen höjdare att ligga i magsjuka. Inte när man har en baby i magen, efter varje gång man har rattat ullrik så har den härjat ännu mera i magen. Då har det gjort ont.

I Torsdag var jag till spec Mvc och dem lyssnade på hjärtat kollade blodtryck, gjorde ett tillväxt UL på barnet och det var aldeles för stort nästan 2000g, inte så undeligt att magen håller på att spricka. Men det har med att jag har fått gravdiabetes. Så jag måste ta mera insulin bara och hoppas att babyn stannar upp. Annars finns det risk för kejsasnitt igen. Men det kan det bli om babyn inte kommer ut förre v37 då blir det antagligen kejsasnitt.
Men men den dagen den sorgen, då är det bara att vänta och se när den vill ut.


Lite suddig blid, men jag fick lov att ta kort på det för scannen funkar inte, detta UL bilden är från första gången jag tog det vid ca v16-17 Den serut som at ha ett horn i pannan, men det är handen. Tycker att det ser kul ut.


Sen tog jag en sväng med svärmor in på Lindex och det blev en body och en filt till den lille i magen, svärmor hon gar redan köpt några bodysar och lite andra saker. Det är snällt. Tack svärmor.
Sen så låg jag i sängen hela den dagen för det var då jag fick min magsjuka.

Fredan hände inte så mycket häller, svärfar sjusade Elias till dagis det var ingen ide att jag gjorde det. Sen sov jag hela dagen.

Lördag då mådde jag bra, hur det kan komma sig men bra måde jag. Men det var skönt att inte behöva ha magsjuka något mera.
Så vi lämnade Elias hos svärfar och åkte och stor handlade. De är inte biligt med mat längre.
Sen hade vi så tur att vi fick mat hos dem köttfärsås och makaroner gott.

Ja vad händer i dag då, jo jag ska ut med några vänner från jobbet och käka lite och prata strunt, gott gott ser verkligen framimot det. Ska bli kul.

Ha det bra alla där ute så kanske jag lägger in lite mera bilder senare i kväll.

Kommentarer
Postat av: ullis

Tja vännen!!

Kul att du är bättre.. De är aldrig kul me magsjuka...

Jasså, ni är väl ute å äter nu säkert..=) Kul att komma ut lite..

Va kul me ultraljudsbolden.. De såg verkligen ut som ett horn..:)

De blir nog en tjej me ett jävla humör.. hihi... "Känner hornen i min panna" du vet..=)

Kram

2009-01-25 @ 17:27:10
URL: http://ullisb.blogg.se/
Postat av: Anna

fy 17 för magsjuka... tur de e bättre nu... visst e de nog en tjej där inne...=) kram

2009-01-26 @ 10:07:12
URL: http://annamannas.blogg.se/
Postat av: Mamma Milla

Tråkigt att ni drabbats av magsjuka!



Mysigt att se en ultraljuds bild, känns som det vara evigheter för en annan såg en sån bild. Tiden går så fort med dom små =D

2009-01-27 @ 15:20:47
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0